FitnessLiv

Danmark's Førende Hjemmeside
for et Sundt Liv


Freeletics træningsprogram og øvelser

Af: FitnessLiv | Opdateret: 2015-10-22 17:04:58

Freeleticsc består af tre forskellige typer af træningsformer. Workouts (træningsprogram), enkelt stående træningsøvelser og løb.

Freeletics Workouts (Træningsprogrammer)

I Freeletics træningsprogrammet, får du forskellige øvelser, der skal gennemføres i en bestemt rækkefølge, og med et forudbestemt antal gentagelser for hvert sæt. Rækkefølge og antal gentagelser er forskelligt fra program til program. Det tillader specifik træning af enten opbygning af muskler, udholdenhed, styrke og fedttab.

Freeletics Exercises (Træningsøvelser)

I Freeletics træningsøvelser programmet, får et bestemt antal af øvelsen der skal gennemføres så hurtigt som muligt. Det kan bestå af få eller mange gentagelser, alt efter om der fokuseres på styrke, hurtighed eller udholdenhed.

Freeletics Runs (Løbetræning)

Med Freeletics løbetræning, får du en distance der skal løbes med indlagte spurter. Længden af disse spurter kan variere. Løbetræning er ideel for udholdenhedstræning, og en super kombination til styrketræningsprogrammet.

Alle former for træning udføres på tid. Det er din målestok for fremgang i styrke og udholdenhed.

Kombinationen af ​​disse tre træningsformer, giver dig maksimal effekt af din træning for hurtige resultater. Den høje intensitet i programmerne, giver dig imponerende resultater på kort tid. Din personlige træner vil kombinere forskellige træningsformer, og fokusere mere på den ene frem for den anden, alt efter hvad dit mål med træningen er.

Get the FREE app today

Freeletics Dynamic Warm Up (dynamisk opvarmningsprogram)

Opvarmning af muskler og led er en vigtig del af træningen, fordi kroppen bliver udsat for stress. Kroppen skal forberedes til hurtige- og kraftfulde bevægelser. Opvarmning forebygger skader på muskulatur og sener. Freeletics har udviklet de perfekte opvarmningsprogrammer til dig, alt efter hvilken slags træning du skal udføre.

Freeletics Stretching (Udstrækningsprogram)

Udstrækning af muskler og led efter endt træning, er næsten lige så vigtig som opvarmning og træning i sig selv. Udstrækning af kroppen er vigtig fordi:

  • Udstrækning giver dig en bedre fleksibilitet, som øger rækkeviden af dit bevægelsesmønster.
  • Udstrækning giver dig en bedre kropsholdning
  • Udstrækning giver dig flotte og lange muskler
  • Udstrækning forbedrer blodgennemstrømningen i kroppen
  • Udstrækning forebygger muskelskader
  • Udstrækning forebygger muskelømhed
  • Udstrækning giver dig en bedre balance

Udfør Freeletics udstrækningsprogram 2-5 gange om ugen, eller efter hver træning.

Træningsøvelserne i Freeletics

De forskellige øvelser i Freeletics træningsprogrammer er følgende:

  • Burpees (i forskellige varianter)
  • Mountain Climbers (i forskellige varianter)
  • Jumping Jacks
  • Jumps
  • Push-ups (i forskellige varianter)
  • Lunge Walks
  • Lunges
  • Pull-ups (i forskellige varianter)
  • Sit-ups (i forskellige varianter)
  • Squats
  • Stand-ups
  • Straight leg lever
  • High Knees
  • Pikes
  • Sprawls
  • Sprawl Grog
  • High Jumps
  • Jackknives
  • Musle-ups
  • Pistols
  • Split Lunges
  • Stand up Jumps
  • Toes to bars
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest
 

Freeletics trænings app download