FitnessLiv

Danmark's Førende Hjemmeside
for et Sundt Liv


Freeletics – Hvordan kommer du i gang?

Af: FitnessLiv | Opdateret: 2015-10-22 17:04:05

Når du downloader Freeletics trænings app, har du taget det første skridt imod en ny og sundere livsstil. Det er den nemme del af udfordringen. Man kommer nemlig ikke sovende til en muskuløs, trimmet eller slank krop. Du skal have fat i en god træningsmåtte, og vælger du muskelopbygningsprogrammet, skal du have adgang til en pull-up bar, hvor du kan lave armhævninger med videre. Det findes tit på legepladser, parkområder, fodboldmål kan også bruges, et træ i naturen, eller du kan lave din egen.

Get the FREE app today

Freeletics træningsteknikker

Inden du begiver dig ud på din første træningsoplevelse med Freeletics, er det utroligt vigtigt, at du kender de rette teknikker, for at få det maksimale ud af din træning, og undgå skader. Se derfor alle tutorials videoerne igennem, så du udfører øvelserne korrekt. Jo stærkere du bliver, jo mere avancerede og hårde bliver dine øvelser.

Freeletics – Din første træningsoplevelse

Din første udfordring, bliver at gennemføre en hel træning. Det i sig selv, kan være en stor opgave, hvis man ikke er vant til at træne, og er i dårlig form. Du må på ingen måde miste modet, hvis der går mere end en uge, før din krop kan gennemføre en hel træning. HIT og HIIT træning, giver kroppen et total chok. Du bliver øm på en måde, du sikkert aldrig har prøvet før. Hvis du knap nok kan gå, eller løfte dine arme, efter første træning, skal du ikke bare holde pause til ømheden er væk. Bevægelse og træning løsner op i dine muskler, så ømheden fortager sig hurtigere. Jo mere du træner den første uge, jo mindre øm bliver du fremadrettet. Du skal bare få dig selv igennem den første uge. Du får sikkert lyst til at give op, men det skal du ikke! Jeg kan lige så godt være ærlig og sige, den første uge bliver et helvede for de fleste. Herefter bliver det kun nemmere, og når du kan se forvandlingen på din krop, bliver du direkte afhængig af det. Kroppen lærer hurtigt, at tilpasse sig denne form for træning, og du kan mærke uge for uge, hvordan din krop bliver stærkere og stærkere.

Lyt til din krop, når du gennemfører en træning. Lav øvelserne så hurtigt som du kan, men har du brug for en lille pause mellem øvelserne, så gør du det. Din kondition og styrke bliver hurtig bedre, og du vil blive overrasket over, hvor meget man faktisk kan presse kroppen.

Freeletics – Hvordan holder man motivationen oppe

Med Freeletics bliver automatisk en del af et kæmpe support netværk. Du får din egen Freeletics profil, hvor du og andre kan følge din træning og resultater. Du kan uploade video af dine træning, og billeder af din forvandling. Du kan følge nogle af de andre inspirerende Freeletics atleter. Du kan melde dig ind i Facebook grupperne, hvor folk støtter og opmuntrer hinanden. Der bliver ofte arrangeret fællestræning med mere, i den by du bor i. Her møder du de andre Freeletics atleter, og I kan inspirere og motivere hinanden. Du kan finde en fast træningspartner, så I kan presse hinanden. Du modtager en reminder fra din personlige træner, hvis du dropper en træning. Det er en stor motivationsfaktor, når andre personer følger med i din forvandling, og det giver dig et ekstra boost, til at yde dit absolut bedste.

Uanset hvad og hvordan du vælger at gøre det, er det vigtigt du tager et par billeder hver uge, så du kan se dine fremskridt. Vægten giver ikke altid et realistisk billede af, hvad der sker inden i kroppen. Vægten fortæller dig ikke, at du har taget 2 kilo muskler på, men tabt 3 kilo fedt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest
 

Freeletics trænings app download